راهنمای انتخاب و خرید میکروتوم

میکروتوم روتاری
راهنمای میکروتوم

هنگام انتخاب و خرید یک میکروتوم و تیغ میکروتوم چه باید بکنید؟ در اینجا ما چهار راهنمایی کلیدی ارائه می دهیم که به شما در این فرآیند کمک می کند. این نکات مفید جهت یادآوری ملاحظات مهمی است که هنگام انتخاب و خرید میکروتوم باید به آنها توجه کرد. پس از اینکه متوجه شدید این ملاحظات چیست، گام بعدی این است تعیین کنید کدام میکروتوم برای شما مناسب است.

ایمنی و ارگونومی


حفظ ایمنی محیط آزمایشگاه و کارکنان همیشه در اهم اولویت باید قرار داشته بشد. میکروتومی را انتخاب کنید که ملاحظات ایمنی زیر را رعایت کند:
وجود قفل ایمنی روی دسته گران میکروتوم امکان قفل کردن دسته گردان میکروتوم برای حفظ ایمنی کاربر در هنگام گذاشتن و برداشتن نمونه یا تیغ میکروتوم. یا سایر مواقعی که احتیاج به آزاد و رها بودن دسته گردان میکروتوم نیست.
وجود محافظ تیغ میکروتوم که در زمان اتمام کار و یا مواقع گذاشتن و برداشتن نمونه، تیغ میکروتوم را پوشش می دهد تا از هرگونه تماس دست کاربر با تیغ جلوگیری کند.
وجود دکمه توقف اضطراری بر روی میکروتوم اتوماتیک یا فوت سوئیچ برای توقف فوری موتور در موارد اضطراری.
برای جلوگیری از شروع به کار ناخواسته و اتفاقی موتور متصل به دسته گردان میکروتوم در میکروتوم های اتوماتیک، نیاز به دو دکمه جداگانه برای شروع به کار موتور ضروری است.
در مدل های میکروتوم اتوماتیک برای جلوگیری از هر گونه آسیب رساندن در هنگام کار در حالت اتوماتیک ضروری است،. برای دستی دسته گردان میکروتوم امکان جمع شدن باشد.
باید بتوان تیغ میکروتوم را بدون خطر آسیب، از هولدر تیغ میکروتوم (نگهدارنده تیغ میکروتوم)  در اورد یا روی آن نصب کرد.
اگر میکروتوم دستی را برای خرید ترجیح می دهید، اطمینان حاصل کنید که دستی گردان میکروتوم به کاربر نزدیکتر است. تا امکان راحتی ارگونومیک طولانی مدت فراهم شود.
بالانس سری نمونه با توجه به اندازه و وزن گیره نمونه قابل تنظیم باشد. تا از افتادن تصادفی آن بر روی تیغ میکروتوم در سرعت های برش بالا اجتناب شود.

کیفیت برش خوب برای مراقبت از بیمار مهم است.


از آنجایی که نزد پرسنل آزمایشگاه، بافت بدن بیمار به امانت گذاشته می شوند. کیفیت و دقت همیشه اولین حرف را می زند. لذا هنگام برش بافت بیمار، هر بخش از برش به حساب می آید و مهم است.
برش های با کیفیت بالا نتیجه عوامل متعددی چون دقت، ثبات و کیفیت تک تک اجزا است. از جمله دقت مکانیسم تغذیه، پایداری میکروتوم برای اطمینان از برش بدون لرزش، کیفیت اجزایی مانند هولدر تیغ، گیره نمونه و مواد مصرفی مانند تیغ میکروتوم.
تنظیم جهت گیری دقیق نمونه با مرجع نقطه صفر اجازه می دهد تا نمونه به سرعت تراز شود و برای برش مجدد آماده شود.

اعتبار / اعتبار نام تجاری محصول


برای محدود کردن انتخاب ها از خود سوالات زیر بپرسید:
خرید میکروتوم نو یا میکروتوم دست دوم؟
خرید میکروتوم نو باعث ایجاد آرامش خاطر می شود و این بدان معنی است که این دستگاه هیچ تاریخچه ای ندارد. با خرید میکروتوم از یک فروشنده غیر از تولید کننده اصلی میکروتوم، همواره این خطر را دارد که دستگاه مطابق دستورالعمل های تولید کننده به روز نشده باشد و بنابراین به درستی کار نمیکند. خرید تجهیزات بازسازی کارخانه تضمین می کند که این ابزار با استفاده از قطعات یدکی اصلی توسط کارکنان آموزش دیده با گارانتی کارخانه به روز شده است.
همکاران شما چه می گویند؟
از کسانی کمک بگیرید که از آن میکروتوم استفاده می کنند و متوجه شوید چه کار می کند و چه نظری دارند. این شامل بازدید سایت، بررسی محصولات مشتری، وبلاگ ها، و غیره است. این به شما کمک خواهد کرد که چشم انداز مورد نیاز برای تصمیم گیری در آزمایشگاه خود را به دست آورید.
کدام شرکت ها و محصولات به عنوان قابل اعتماد در این زمینه شناخته شده اند؟
بررسی کنید که چه مدت زمانی یک شرکت در آین صنعت بوده است. مهمتر اینکه، آیا سطح بالایی از خدمات مشتری را در اختیار شما قرار می دهد و اطمینان حاصل شود که در طول تمام فرآیند از فروش، تحویل و نصب، خدمات پس از فروش از شما حمایت می شود.

تعمیر و نگهداری و خدمات


یک میکروتوم خوب می بایست خراب نشود. اما بررسی کنید هنگامی که سرویس مورد نیاز است. آیا این اطمینان حاصل می شود که توسط سازنده به طور مناسب سرویس شود.
اطمینان حاصل کنید که مهندسان واجد شرایط برای انجام تعمیرات میکروتوم وجود دارند که موضوع سبب افزایش عمر مفید و موثر میکروتوم می گردد.
اطمینان حاصل کنید که قطعات لازم برای انجام سرویس توسط کمپانی تولید کننده در دسترس است. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات دست چندم هستند .ممکن است به قطعات دسترسی نداشته باشند و یا ممکن است دسترسی فوری به قطعات نداشته باشند .که می تواند به عدم تعمیر خرابی منجر شود و یا بر مدت زمان سرویس تأثیر بگذارد.

 

microtome

شکل1-میکروتوم های دیدسبز

برای مشاهده مقاله تیغ میکروتوم مناسب روی دکمه زیر کلیک کنید.

Click me!

تیشوپروسسور پویان
دستگاه پردازشگر بافت دیدسبز
میکروتوم پویان
میکروتوم هوشمند دیدسبز

پویان طب

میکروتوم پویان
دستگاه تیشوامبدینگ سنتر ساخت دیدسبز

3 دیدگاه برای “راهنمای انتخاب و خرید میکروتوم

  1. اشتراک‌ها: برش بافت - دید سبز برش بافت آموزش - آموزش برش بافت

  2. اشتراک‌ها: شفاف سازی بافت - دید سبز آموزش شفاف سازی بافت دید سبز آموزش

  3. اشتراک‌ها: برش بافت نمونه یا grossing - دید سبز - مقالات - برش بافت نمونه یا grossing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *